online-stress-release

Moeiteloos, soepel en met plezier pijnvrij bewegen!

Mijn naam is Ellen Meijer. Ik ben Pilates, bewegingsdocent en coach.  En heb  mij gespecialiseerd in myofascial release door middel van zelfmassage.

Mijn lesgeven heeft zich ontwikkeld van hoe een pilates oefening eruit moet zien, naar wat de oefening voor jou en jouw dagelijks leven betekent. Om een beter begrip te krijgen van Pilates, deconstrueer ik de oefening.

Tijdens mijn lessen, workshops en privélessen nodig ik je uit om van binnen naar buiten te werken en de oefening te VOELEN.

Mijn lespraktijk is uiteenlopend: ik werk met jonge dansers en atleten, geef pilates privéles aan mensen die herstellend zijn van een blessure of ziekte. Van bekkenpijn, rugklachten, nek- en schouderklachten tot burn-out klachten. Daarnaast heb ik me gespecialiseerd in het gezond ouder worden.

Online Pilates lessen 

Iedere zaterdag om 11.00 >> Geef je op via mail.

Myofascial Release  

 Self Myofascial Release Massage Online Serie start 2 november 2022

Sinds een jaar worstel ik met m’n rug en schouders. Ik kreeg een hernia. Mijn fantastische fysiotherapeut heeft mij gered, maar nu moet ik het zélf doen. Rugspieren en schouders zó trainen dat ik niet weer in de ellende raak, en weet hoe erger te voorkomen. Vertwijfeld begon ik met Pilates, zoiets waarvan ik altijd dacht: echt iets voor andere mensen. Wel had ik ooit begrepen dat het een manier van trainen is die de spieren rondom het ‘corps’ versterken. Nou heb ik een heel slecht geheugen voor fysieke oefeningen maar kan wel iets nadoen, zeker als iemand het ook goed toelicht en uitlegt. Ellen is geweldig. Ze is duidelijk, grappig en serieus en gelukkig ook geduldig als ik het niet meteen snap. Sinds ik haar lessen online volg, train ik spieren waarvan ik niet wist dat ik ze had en blijkt het versterken daarvan mijn pijn en ongemak te laten verdwijnen. En hoewel aanvankelijk dus met grote weerzin, geef ik mij nu, me verheugend pijnvrij te zijn, over aan al die oefeningen die we onder haar leiding doen.
Hannah

Ellen Meijer

Bonusles & Nieuwsbrief

Ontvang gratis een online video in je mailbox als je je inschrijft voor mijn nieuwsbrief.

Pilates coaching nu ook online

In een Pilates Coaching sessie onderzoeken we jouw bewegingsstrategieën/gewoontes en ontwikkel ik samen met jou een trainingsprogramma dat aansluit op jouw doelen- en rekening houdt met jouw mogelijkheden

We kijken hoe we langdurig opgeslagen spanning in het lichaam kunnen oplossen. Vergroten je bewegingsvrijheid en versterken diepe houdingsspieren. Waardoor je sneller in staat bent je bewegingspatronen substantieel te veranderen. 

myofasical-release

Onder kundige begeleiding in ontspannen sfeer hard gewerkt! In een paar maanden ben ik sterker, leniger en voel  ik me veel meer in contact met mijn lichaam.

Petra

Ellen heeft een scherp oog voor detail, ze gaat zorgvuldig te werk en ze begrijpt wat je aankan. Daarnaast doet ze het ook nog eens met een fijn gevoel voor humor.

Els

online-pilates

Myofascial release

 

Meer in balans en pijnvrij bewegen

Fascia is het meest zintuig rijke orgaan van het menselijk lichaams voor nociceptie (pijngevoel) en proprioceptie (houding en bewegingsgevoel) Het wordt ook wel BEWEGINGSweefsel genoemd. Teveel spanning door eenzijdige beweging, stress kan leiden tot pijn, stijfheid en beperking in je bewegingsvrijheid. Daarom wil je dit netwerk soepel en veerkrachtig houden.

Door het zelf toepassen van milde diepe weefsel massage (MFR) met de zachte rubberen ballen wordt de spier en het fascia losser en bevorder je de geleiding tussen al je zachte weefsellagen.

 Gezond bindweefsel kan elastische rek omzetten in kracht en pijn verminderen. Er ontstaat ruimte voor diepere ademhaling, betere doorbloeding en doorstroming van energie.

Do not expact a regular yoga or Pilates class. This lesson is very interactive, moves muscles that you are not even aware of. The instructor is really good.

Rengin

My favorite class! The exercises with the yoga tune up balls are really good. Since taking this class I am stronger, more flexible and have a much better understanding of my body.

Micha

Zelfmassage

 

Leer hoe je interne stijfheid in je spieren op kunt lossen en je daardoor beter in je vel voelt

Zelfmassage met de rubberen ballen geeft een dramatische verbetering van de spiertonus en maakt dat je efficiënter kunt bewegen. De ballen werken als een kalmerend middel tegen stress en geven rust aan lichaam en geest.

De voordelen van zelfmassage zijn talrijk. Van minder pijn tot een betere houding, diepere ademhaling tot meer energie, verbeterde flexibiliteit en coördinatie. Veel atleten, dansers en muzikanten gebruiken fascial release technieken om zichzelf in topconditie te houden voor hun beroep.

De technieken om jezelf te masseren laat ik je zien en vooral vóelen in de workshop Deep Tissue Release

Online pilates les

SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF

Schrijf je in voor de maandelijkse nieuwsbrief